Svježa tjestenina Aurelia | Sirovine za pekarstvo | Facebook Svježa tjestenina Aurelia | Sirovine za pekarstvo | You tube channel
Naslovna > O prehrani > Mediteranska prehrana

Mediteranska prehrana

Mediteranski način prehrane je zdrav i ukusan način prehrane koji postoji još od najdavnijih vremena. Kada su ga stari Grci donijeli u Italiju, tamo se rodila tjestenina. Iako, po nekim izvorima Marko Polo ju je donio u Veneciju iz Kine. Kako bilo, ona je danas jedan od temeljnih prehrambenih proizvoda.

Mediteranska prehrana


Prednosti mediteranske prehrane

Prednosti mediteranskog načina prehrane dolaze od uravnoteženog konzumiranja raznolike hrane, primarno biljnog porijekla: svježe voće, povrće svježe i kuhano, vlaknima i škrobom bogatih tjestenina, kruha i žitarica te maslinovog ulja i drugih biljnih ulja istještenih iz svježih plodova bez bilo kakvog tehnološkog tretmana. Osim proizvoda biljnog porijekla tu su mliječni proizvodi i meso – uglavnom bijelo i riba.

Mediteranski način prehrane je zdrav jer kombinacijom svojih osnovnih elemenata koji su bogati vitaminima, mineralima, antioksidansima, vlaknima i nezasićenim masnim kiselinama, pomaže izbjegavanju akumulacije u organizmu štetnih sastojaka porijeklom iz visokokalorične hrane siromašne vlaknima. Također, zdrav je jer smanjuje rizik od štetnog vezanja prekomjernih masti i pomaže u njihovoj razgradnji. S druge strane, svakodnevni unos kompleksnih ugljikohidrata i vlakana sadržanih u na primjer tjestenini, predstavlja dragocjen izvor energije te stabilizira i kontrolira glikemičku vrijednost u krvi.